Disclaimer
Algemene voorwaarden Actief Brandbeveiliging B.V.
1. Toepasselijkheid
1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten.
1.2. Onze voorwaarden zijn leidend tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
2. Aanbiedingen/ overeenkomsten
2.1. Alle aanbiedingen en offertes van Actief Brandbeveiliging B.V. zijn vrijblijvend en
niet bindend.
2.2. Er is pas sprake van een overeenkomst na schriftelijke bevestiging van Actief
Brandbeveiliging B.V. of door een begin te maken met de uitvoering. Actief Brandbeveiliging B.V.
is gerechtigd om bij de uitvoering derden in te schakelen.
3. Uitvoering van de overeenkomst
3.1. Actief Brandbeveiliging B.V. doet er alles aan om afgesproken termijnen te halen.
Het eventueel niet halen, kan nooit leiden tot enige schadevergoeding.
3.2. Afwijking van deze algemene voorwaarden is alleen mogelijk als cliënt en Actief
Brandbeveiliging B.V. dit schriftelijk zijn overeengekomen. Eventuele hogere kosten kunnen
worden doorberekend.
3.3. Bij een periodieke service- of onderhoudsverplichting, is de cliënt verplicht om
Actief Brandbeveiliging B.V. deze te laten uitvoeren. Een jaarlijks onderhouds- of
servicetermijn vindt plaats met een bandbreedte van 2 maanden.
3.4. Actief Brandbeveiliging B.V. kondigt werkzaamheden niet vooraf aan, tenzij anders
overeengekomen. De cliënt dient Actief Brandbeveiliging B.V. altijd toegang te verlenen om de
werkzaamheden uit te voeren.
3.5. De cliënt moet Actief Brandbeveiliging B.V. toegang verlenen. Anders kan Actief
Brandbeveiliging B.V. niet worden gehouden aan de overeengekomen termijnen. Wel is de cliënt
gehouden aan de uit de overeenkomst voortvloeiende betalingen.
3.6. Cliënten kunnen overeenkomsten niet eenzijdig opzeggen. Ze zijn gehouden aan de
overeengekomen betalingen voor de gehele overeenkomstperiode.
4. Prijzen
4.1. Alle door Actief Brandbeveiliging B.V. genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
4.2. Actief Brandbeveiliging B.V. is gerechtigd om jaarlijks overeengekomen prijzen te
indexeren.
4.3. Prijzen zijn gebaseerd op de prijsbepalende factoren van dat moment. Indien deze
kosten exceptioneel stijgen, dan mag Actief Brandbeveiliging B.V. tussentijds de prijzen
aanpassen.
4.4. Bij een tussentijdse prijsstijging van meer dan 10% volgens de bepalingen uit lid
4.2 en 4.3, kan de cliënt de overeenkomst kosteloos opzeggen.
4.5. Aanvullende diensten, werkzaamheden of niet eerder overeengekomen goederen worden
tegen de op dat moment geldende prijzen geleverd.
5. Betaling
5.1. Cliënten moeten facturen van Actief Brandbeveiliging B.V. binnen veertien dagen na
factuurdatum betalen.
5.2. Bij verzuim betaalt de cliënt vanaf de verzuimdatum 8% rente per maand. Daarnaast
kunnen incassokosten worden doorberekend.
5.3. Eventuele factuurbezwaren dienen altijd voor het verstrijken van de betalingstermijn
van 14 dagen schriftelijk aan Actief Brandbeveiliging B.V. te zijn gemeld. Let wel: bezwaar
ontheft niet van betaling volgens het voorschrift in lid 5.1.
6. Eigendomsvoorbehoud en pandrecht
6.1. Alle geleverde zaken blijven eigendom van Actief Brandbeveiliging B.V. totdat
openstaande facturen zijn betaald.
6.2. Totdat alle facturen zijn betaald mag de afnemer niet zonder schriftelijke
toestemming van Actief Brandbeveiliging B.V. geleverde zaken aan derden in gebruik geven,
verhuren of verpanden. Dat geldt ook voor het bewaren voor derden.
6.3. Actief Brandbeveiliging B.V. is gerechtigd om bij wanbetaling de door haar geleverde
zaken direct terug te nemen. Actief Brandbeveiliging B.V. mag iedere plaats betreden waar de
betreffende zaken zich bevinden. Eventuele kosten betaalt de cliënt.
7. Reclames en garanties
7.1. In geval van gebreken dient de afnemer binnen 14 dagen na aflevering deze
schriftelijk bij Actief Brandbeveiliging B.V. te melden. Bij een verborgen gebrek dient dit
binnen 14 dagen na ontdekking te gebeuren.
7.2. De door Actief Brandbeveiliging B.V. geleverde zaken kennen, tenzij anders
aangegeven, een volledige garantie van zes maanden. Gebreken worden kosteloos verholpen. Hetzij
door het te maken, hetzij door vervanging met eenzelfde of soortgelijk artikel.
7.3. Iedere garantie vervalt bij onjuist of onkundig gebruik. Of als Actief
Brandbeveiliging B.V. niet in staat wordt gesteld om het benodigde onderhoud uit te voeren. Of
als cliënt onderhoud door derden heeft laten uitvoeren.
8. Aansprakelijkheid
8.1. Actief Brandbeveiliging B.V. is niet aansprakelijk voor schade die na aflevering
ontstaat aan de afnemer. Indien aansprakelijk, dan is Actief Brandbeveiliging B.V. slechts
aansprakelijk tot de hoogte van het factuurbedrag voor producten, uitgevoerde werkzaamheden of
verrichte diensten.
8.2. Actief Brandbeveiliging B.V. is niet aansprakelijk voor gevolgschade of indirecte
schade zoals immateriële -, milieu - of bedrijfsschade. Dat geldt ook voor enige schade van
derden, ongeacht of deze direct of indirect voortvloeit. De cliënt vrijwaart Actief
Brandbeveiliging B.V. uitdrukkelijk voor eventuele vorderingen van derden.
9. Beëindiging van de overeenkomst
9.1. Als bij de cliënt sprake is van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling,
curatele stelling of beslaglegging, dan is Actief Brandbeveiliging B.V. gerechtigd om met
onmiddellijke ingang alle overeenkomsten te beëindigen.
9.2. Overeenkomsten worden aangegaan voor een periode van tenminste 3 jaar, tenzij anders
is bepaald. Na afloop van de termijn wordt de overeenkomst steeds van rechtswege voortgezet voor
een periode van 3 jaar, tenzij de contractant de overeenkomst opzegt. Opzegging van de
overeenkomst dient te geschieden tegen het einde van de (verlengde) looptijd met inachtneming
van een opzegtermijn van minimaal 3 kalendermaanden. Opzeggingen dienen schriftelijk te
geschieden en gelden pas na ontvangst en bevestiging door Actief Brandbeveiliging B.V.
10. Geschillen
10.1. Eventuele geschillen zullen uitsluitend mogen worden gebracht voor de bevoegde
rechter te Eindhoven of naar keuze van Actief Brandbeveiliging B.V. voor een andere bevoegde
Nederlandse rechter.